Kada analitički pošteno sagledamo prethodne godine, jedna sakata rečenica ih listom karakteriše: „Ne ponovila se!“, neko doda i „dabogda“. Šta nam to govori? Pa naprosto, niti jedna stara nije valjala i lepo je samo onima čija je memorija u kapacitivnoj ekvivalenciji sa baferom zlatne ribice. Da li je problem u „Srećna nova“, što neminovno podiže nivo očekivanja od nastupajuće? Ko će ga znati... Činjenica je da svaka stara ne valja i da dolazi nova koja će, najzad, doneti izvesne promene. Ono što će doneti, empirijski je dokazano, ne bi prošlo ni najlabaviju cenzuru, ako se razumemo. To da je neka godina bila odlična, uglavnom saznajemo nekoliko godina kasnije, nakon komparacije sa novim, lošijim.
Snizimo li zahteve sa „srećna“ na „bolja“, možda ćemo umilostiviti više sile i sledeće godine dobiti malo lufta da danemo dušom. Ono što jeste svake godine bolje, a nema apsolutno nikakve veze sa srećom su radovi naših rakijaša i vinara. Poslednjih pet šest godina imamo bar pristojne berbe i beneficirani princip razvoja: Od svake pojedinačne berbe učimo kao od tri. Ljudima koji se bave proizvodnjom nije potrebna sreća, već samo samilost i kooperativnost bogova meteorologije. Oduvavanje kumulonimbusa je sasvim dovoljan preduslov za sreću, kao takvu.
Što se OURS-a tiče, nama je prethodnu godinu obeležila činjenica da smo munjevito otvorili maloprodajni objekat. U boljoj novoj godini očekujemo da se stvar dodatno pojača sa idejom da postanemo lokacija za veliki broj spontanih sastanaka ljudi iz sveta vina i rakije uzajamno, zatim sa obožavateljima njihovih kreacija, kao i samim obožavaocima u organizovanoj formi. Svi su dobrodošli!
Prethodna godina nije prva samo za naš objekat. Dosta toga se izdešavalo, a posebno bi valjalo istaći eksponencijalni rast broja registrovanih destilerija. Ta ekspanzija je jasna, pošto se rakije kod nas proizvode na sve strane, najbolje su na svetu i vrlo brzo postaju biznis. Komponenta podrazumevanja je najzad po strani i mnogi su poželeli da se ogledaju u tržišnoj utakmici. I o tržištu uče munjevito, pa se sve veća pažnja posvećuje estetici proizvoda, što je za svaku pohvalu. To shvataju i ugostitelji, pa je sve ređa diletantska pojava po kartama pića, koja se ogleda kroz popis: „šljiva“, „kruška“, „kajsija“, „dunja“, a bez navedenog proizvođača. Valja znati šta je čije, kao što bi bilo sumanuto da u vinskoj karti piše samo „merlo“ ili „šardone“, a bez naznake iz kog je podruma. Rakije zaslužuju jednak tretman i sve ga više dobijaju.
Sve u svemu, intresantna godina je za nama, uz tradicionalnu nadu da će sledeća biti manje interesantna, čisto da se malo i odmori. Stoga nije neophodno da bude srećna, ali svakako da bolja biti mora. Drž’te se!
Napisao: Nenad Andrić