Već smo se družili na temu promocija i degustacija, te više puta jasno razlučili šta je šta. Da bi neki događaj bio promotivnog karaktera, neophodno je da ima bar jednu od dve osnovne komponente: Neki oblik objave i(li) ekskluzivnu povoljnost kupovine u tom trenutku. Inače, ovaj oblik aktivnosti spada u, ma koliko to paradoksalno zvučalo, najpovoljniji i najdelotvorniji vid marketinga. Kakvu god da sročite priču o nečemu, dok se ne proba, sve je to samo priča.
E sad, ako se ispostavi nakon probe, da je vaša priča imala smisla, onda se stiče poverenje, pa će vam se u budućnosti malo više verovati, te kupovati nekada i bez inicijalnog degustiranja. To je dug proces, pošto se ništa tako teško ne stiče, a lako gubi, kao poverenje. Neka roba, naročito ako ste u mogućnosti, gotovo da se nikada ne pazari bez testiranja. Garderoba, recimo, tu prednjači. Držanje neke varijante butika bez kabine za presvlačenje bi donelo epski uspeh poput završnog salda profitabilnog veganskog štanda na Leskovačkoj Roštiljadi.
Proizvođači vina i rakije vole događaje, naročito ako je štand besplatan, na kojima dolaze u neposredni kontakt sa velikim brojem, logično zainteresovanih, ljubitelja. Rashod kroz „proliveno“ lako se pokrije neposrednom prodajom (nažalost bez PDV-a, zbog čega besne distributeri i prodavci). Svrha tih događaja ipak nije da se materijalno preživi sam događaj, već da se stekne neka nova publika. Dovoljno je da vam se za bezmalo ceo dan stajanja „prime“ dva kupca za po bar jedan proizvod i postanu stalni, pa ste vi debelo, u futuru, naplatili taj stojeći radni dan. A ako vam se baš niko ne oduševi tog dana, onda je ozbiljno pitanje da li vi uopšte to radite dobro. Promocija je najmudrija investicija za svakoga ko proizvodnju vina i(li) rakije doživljava kao posao.
Definitivno sjajan oblik promocije su prezentacije u objektima koji tu robu nude. Korelaciju imamo sa poluagresivnim kampanjama po samoposlugama. Tu se „puca iz sačmarice“, pošto je veliko pitanje da li bi da proba ptičiji parizer neko ko je došao po kore za pitu, sapun i drobljenu tunjevinu u limu. Kada neko dolazi u vinoteku ili rakija šop i bar, onda je definitivno došao baš po to, a ne po magičnu krpu i prašak za pecivo i tu ima velikog smisla ponuditi na probu svoje delo.
Verovatnoća da ćete upravo u specijalizovanoj radnji naći sebi odanog kupca raste i sa širinom asortimana. Neinteligentno je promovisati samo jedno vino ili samo jednu rakiju, ako već imate šaroliku paletu proizvoda. Neretko, u šopove ulaze ljudi sa nekim oblikom vizije potreba. Velika je šansa da „potrefite“ baš ono što je kupcu u tom trenutku potrebno. Samim tim, jača šansa da taj kupac ostane vaš u malo dužem periodu. Ne sme se potceniti ni benefit indukcije i potencijala koji vaš kupac ima u komunikaciji sa svojom okolinom.
Jedna od najvećih knjiga, ikada napisanih, a zove se „Vodič kroz galaksiju za autostopere“, besmrtnog Daglasa Adamsa, ima jednu posebnu karakteristiku, za književnost gotovo nestvarnu. Naime, to nije knjiga koja se kupuje samom sebi. Svi zaljubljenici su je dobili na poklon, a potom pokupovali na desetke primeraka i delili ljudima do kojih im je stalo. Iz te perspektive gledano, svakom proizvođaču vina i rakije, potrebna je situacija da mu proizvod dobije status dragog poklona. Tada je pobedio! Međutim, važno je shvatiti da se taj status dobija tek kada se ljudi sa delom upoznaju. Tome služe promotivne delatnosti.
Napisao: Nenad Andrić
Svi predmeti iz postavke ove izložbe svrstani su 12 nesvakidašnjih priča
Čitaj daljeNa festivalu vina su dominirali kralj i kraljica Župe – Prokupac i Tamnjanika
Čitaj daljeIzlagači su impresionirali publiku arhivama, vertikalama i penušavim vinima
Čitaj daljeU subotu, 22. aprila, u hotelu Metropol Palace održaće se novi Grand Tasting
Čitaj dalje"Staro vino je najbolje piće, a stari se pisci najbolje čitaju", Frensis Bejkon
Čitaj daljePreporuka koju knjigu čitati i koju muziku slušati uz određeno vino
Čitaj daljeMali podrum Gajić je jedna od vinarija koje jako mnogo polažu na tradiciju
Čitaj daljeOve godinе Džejms Sakling je svoju pažnju posvetio našim vinima
Čitaj daljeNajbolja naša vinarija je vinarija Deurić iz Male Remete
Čitaj daljePo vinarijama imamo restorane kojih se ne bi postidela ni naša prestonica
Čitaj daljeOd davnina su manastiri igrali važnu ulogu u pravljenju vina i rakije...
Čitaj daljeDa li možemo zadržati pravo da sva naša vina zovemo našim vinima?
Čitaj daljeNa prelazu iz jedne ere u drugu, rakija je morala, kao Feniks, da padne...
Čitaj daljeVolite i pijte naša vina, jer naša vina nemaju nikog drugog sem nas.
Čitaj daljeZnate li da je Prokupac možda najstarija srpska sorta.
Čitaj daljeVerujemo da svako zna kada je Novak Đoković osvojio zlato...
Čitaj daljeMeđu flaširanim i etiketiranim rakijama, naprosto nema loše.
Čitaj daljeJedna sakata rečenica ih listom karakteriše: „Ne ponovila se!“
Čitaj daljeBesmisleno je diskutovati da li je Sveti Nikola posna slava.
Čitaj daljeSvetkovina na kojoj se imenuje Vitez mladog Portugizera.
Čitaj daljePre svega, to je GAGA. Raskošni prokupac Vinarije Ivanović...
Čitaj dalje